+855 23 43 00 63

20

May, 2015

កិច្ចប្រជុំ​ក្រុមការងារ​បច្ចេកទេស​គ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​សាធារណៈ (PFM-TWG)

ដោយ៖: | Tags: | មតិយោបល់: 0

នៅ​ថ្ងៃទី១២ ខែឧសភា ឆ្នាំ២០១៥ អគ្គលេខាធិការដ្ឋាន​គណ:កម្មាធិ​ការដឹកនាំ​ការងារ​កែទម្រង់​ការគ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​សាធារណ:បានរៀបចំ​កិច្ចប្រជុំ​ក្រុមការងារ​បច្ចេកទេស​គ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​សាធារណៈ (PFM-TWG) នៅ​សាលប្រជុំ​ធំ អគារ “ធំ” នៃ​ទីស្តីការក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ។ កិច្ចប្រជុំ​នេះ​ដឹកនាំ​ដោយ ឯកឧត្តម​បណ្ឌិត  អូន ព័ន្ធមុនីរ័ត្ន         រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ និង​មានការ​ចូលរួម​ពី​រាល់​អ្នកតំណាង​មកពី​ក្រុម​ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍ អគ្គនាយកដ្ឋាន​នៃ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច និង​រាល់​ក្រសួង-ស្ថាប័ន។ នៅក្នុង​កិច្ចប្រជុំ​នេះ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​បានផ្តល់​ជាមតិយោបល់​រួម​ដូចខាងក្រោម៖

A. មតិយោបល់​ទូទៅ

1.  ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​អបអរសាទរ​ចំពោះ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ក្រសួង​ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ និង​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​សម្រាប់​វឌ្ឍនភាព​បន្ត​របស់​កម្មវិធី​កែទម្រង់​ការគ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​សាធារណៈ (PFMRP)។ យោងតាម​ផែនការ​សកម្មភាព​រួម​ទី២ (CAP 2-New) សម្រេចបាន​វឌ្ឍនភាព​គួរឱ្យកត់សម្គាល់​ចំពោះ​ការបើកប្រាក់​បៀរ​វត្ស​ជូន​មន្រ្តីរាជការ និង​ការសង​បំណុល​តាមរយៈ​ប្រព័ន្ធ​ធនាគារ។ តម្លាភាព​ថវិកា​ត្រូវបាន​កែលម្អ​ដូចដែល​បាន​ឆ្លុះបញ្ចាំង​នៅក្នុង ១).សិក្ខាសាលា​ដោយធ្វើ​បទ​បង្ហាញ​អំពី​ថវិកា ដែល​ធ្វើ​នៅឯ​សភាជាតិ​កាលពី​ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៤ ២).វេទិកាសាធារណៈ​ស្តីពី​ច្បាប់​ថវិកា​ឆ្នាំ២០១៥ កាលពី​ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៤ ៣).ការផ្សព្វផ្សាយ​ពី​ថវិកា​ឆ្នាំ២០១៥ ដោយសង្ខេប និង៤). វេទិកាសាធារណៈ​ស្តីពី​ក្របខ័ណ្ឌ​ម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច និង​ផែនការ​យុទ្ធសាស្រ្ត​ថវិកា​ឆ្នាំ២០១៦។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​នៅតែ​បន្ត​ការគាំទ្រ​ឈានមុខ​ចំពោះ  រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​សម្រាប់ PFMRP។

2. ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​អបអរសាទរ​ចំពោះ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ លើ​ការបញ្ចប់​យុទ្ធសាស្រ្ត​កៀរគរ​ចំណូល  (RMS) ដែល​ត្រូវបាន​អនុម័ត​ដោយរាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា។ ការអនុម័ត និង​អនុវត្ត​យុទ្ធសាស្រ្ត​កៀរគរ​ចំណូល ដែល​ផ្តោតលើ       រដ្ឋបាល​ចំណូល គោលនយោបាយ​ចំណូល ការត្រួតពិនិត្យ​តាមដាន​និង​វាយតម្លៃ គឺជា​ជំហាន​គន្លឹះ​ឆ្ពោះទៅរក​ការជំរុញឱ្យ រដ្ឋាភិបាល​កែលម្អ និង​បង្កើន​សេវាសាធារណៈ​ជូន​ដល់​ប្រជាជន​កម្ពុជា។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​នឹង​បន្ត​ត្រួតពិនិត្យ​តាមដាន​លើ​ការអនុវត្ត​យុទ្ធសាស្រ្ត​នេះ។

3. ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ស្វាគមន៍​ចំពោះ​ការជម្រះ​បុរេប្រទាន​សាច់ប្រាក់​ដែល​នៅសល់​ឆ្នាំ​ចាស់ នៅក្នុង​ថវិកា​ឆ្នាំ ២០១៥ ដើម្បីឱ្យ​ទទួលបាន​សមតុល្យ​ថវិកា​សម្រាប់​ដាក់ចូល​ទៅក្នុង​ប្រព័ន្ធ FMIS។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ឱ្យ​ស្វែងរក​ជម្រើស​សមស្រប​សម្រាប់​កាត់បន្ថយ និង​លុបបំបាត់​នូវ​បុរេប្រទាន​សាច់ប្រាក់​ទំហំ​ធំ។  បុរេប្រទាន​សាច់ប្រាក់​ទំហំ​ធំ ដូចជា​បុរេប្រទាន​គម្រោង និង​វិនិយោគ ផ្តល់​ផល​អវិជ្ជមាន​ចំពោះ គណនី​រតនាគារជាតិ​ទោល  (TSA) និង បង្អាក់​សមត្ថភាព​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ក្នុងការ​ផលិត​នូវ​របាយការណ៍​ហិរញ្ញវត្ថុ​ដែល​ពេញលេញ និង​ទាន់ពេលវេលា។ ប្រព័ន្ធ FMIS ផ្តល់នូវ​ឱកាស​ក្នុងការ​សម្រួល​ដល់​ដំណើរការ​ធានា​ចំណាយ និង​ការទូទាត់​ចំណាយ​ទាន់ពេលវេលា។  ប្រព័ន្ធ FMIS នឹង​បំបាត់​នូវ​តម្រូវការ​បុរេប្រទាន​សាច់ប្រាក់ ដោយសារ​វិភាជន៍​ថវិកា​គឺអាច​ប្រើប្រាស់​បាន​ភ្លាមៗ។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍ ស្នើ​ដល់​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ស្វែងរក​បង្កើតជា​កិច្ចសន្យា​ដែលមាន​បង្ហាញ​ច្បាស់លាស់​ពី​ដំណាក់កាល និង​ការផ្តល់​ការទូទាត់ (ស្រដៀង​ទៅនឹង​ការអនុវត្ត​សម្រាប់​អ្នកផ្តល់​សេវា​ឯកជន) សម្រាប់​រាល់​ស្ថាប័ន​សាធារណៈ ដែល​ផ្គត់ផ្គង់ និង​ផ្តល់នូវ​ទំនិញ​និង​សេវាកម្ម​ដល់​រដ្ឋាភិបាល។ ជម្រើស​នេះ​នឹង​លុបបំបាត់​នូវ​បញ្ហា​ជម្រះ​ឬ​ផ្ទៀងផ្ទាត់​នៅ​ចុងឆ្នាំ ហើយក៏​ស្របទៅតាម​គោលបំណង​ដាក់ចេញ​គោលនយោបាយ​ថវិកាកម្ម​វិធី​របស់​រដ្ឋាភិបាល ក្នុងការ​សម្រេច​ឱ្យបាន​កាន់តែ​ប្រសើរឡើង​នូវ​តម្លាភាព និង​គណនេយ្យភាព​ថវិកា។

4. ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ស្វាគមន៍​ចំពោះ​វឌ្ឍនភាព​សម្រាប់​ការធ្វើសមាហរណកម្ម​ថវិកា ដោយ​ការធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព​នៃ SOP/FMM ដើម្បី​ធ្វើស​មា​ហ​រណកម្ម​ចំណាយ​ហិរញ្ញប្បទាន​លើ​គម្រោង​របស់​ម្ចាស់ជំនួយ ទៅក្នុង​ថវិកា​ប្រចាំឆ្នាំ និង​ផែនការ        យុទ្ធសាស្រ្ត​ថវិកា។ ការផ្លាស់ប្តូរ​នេះ​ត្រូវបាន​ឆ្លុះបញ្ចាំង​នៅក្នុង​ថវិកា​ឆ្នាំ ២០១៥ ដែល​បែងចែក​ធនធាន​ហិរញ្ញប្បទាន​របស់​ម្ចាស់ជំនួយ​នៅក្នុង​ថវិកា​របស់​ក្រសួង-ស្ថាប័ន និង​បែងចែក​ចំណាយ​មូលធន​ហិរញ្ញប្បទាន​តាម​មូលដ្ឋាន​ដល់​គ្រប់​ក្រសួង-ស្ថាប័ន។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​កោតសរសើរ​ចំពោះ​ការខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​របស់​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិញ្ញ​វត្ថុ​ក្នុងការ​កាត់បន្ថយ​នូវ​ទំហំ​ថវិកា​មិនអាច​បែងចែក និង​មុខ​ចំណាយ​មិនបាន​គ្រោងទុក។ ដោយ​ការទទួលស្គាល់​នៃ​ការខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​ដើម្បី​ផ្តល់ឱ្យ​ឃើញ​កាន់តែច្បាស់​លើក​ញ្ចប់​ថវិកា​សម្រាប់​ថ្នាក់ជាតិ និង​រដ្ឋបាល​ថ្នាក់ក្រោម​ជាតិ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍         លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​បន្ត​ការធ្វើសមាហរណកម្ម​ថវិកា​ទាំង​ថ្នាក់ជាតិ និង​ថ្នាក់ក្រោម​ជាតិ​ដើម្បី​ផ្តល់​ភាពងាយស្រួល​ដល់​ការ    ប្រើប្រាស់​ថវិកា​ទាំងមូល​ជា​សាធារណៈ។

B. មតិយោបល់​ជាក់លាក់​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​គម្រោង FMIS

1. ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​អបអរសាទរ​ចំពោះ​ក្រុមការងារ​គ្រប់គ្រង​គម្រោង FMIS (FMWG) សម្រាប់​ការដឹកនាំ​អនុវត្ត​គម្រោង FMIS និង​សម្រេចបាន​នូវ​វឌ្ឍនភាព​គួរឱ្យកត់សម្គាល់​នាពេល​កន្លងមក។ ក្នុង​កំឡុង​ពេល​បេសកកម្ម FMIS ដែល​ធ្វើឡើង​ដោយ​ធនាគារពិភពលោក បានបញ្ជាក់​ថា ការដាក់​ប្រព័ន្ធ FMIS ឱ្យ​អនុវត្ត​ជា​ផ្លូវការ​គឺ​នៅ​ខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១៥ ដែល​វឌ្ឍនភាព​នេះ ត្រូវ​ថ្លែងអំណរគុណ​យ៉ាង​ធំធេង​ចំពោះ​គ្រប់ផ្នែក​ពាក់ព័ន្ធ​ទាំងឡាយ។ ទី១ គឺ នាយកដ្ឋាន​ថវិកា​ដែល​បាន ផ្តល់​ទិន្នន័យ​ថវិកា​ឆ្នាំ២០១៥សម្រាប់​ដាក់ចូល​ក្នុង​ប្រព័ន្ធ យោងតាម​ច្បាប់​ថវិកា​ឆ្នាំ២០១៥ និង​រចនាសម្ព័ន្ធ​លេខកូដ​គណនី​ថ្មី។ ទី២ គឺ​ការដំឡើង​មជ្ឈមណ្ឌល​ទិន្នន័យ (Data Center) សម្រាប់​ប្រព័ន្ធ FMIS រួមមាន​ម៉ាស៊ីន​មេ ម៉ាស៊ីន​ផ្ទុក​ទិន្នន័យ​និង​ឧបករណ៍​គមនាគមន៍ ត្រូវបាន​បញ្ចប់​រួចរាល់​នៅក្នុង​ខែមករា ឆ្នាំ២០១៥ និង​កំពុងដំណើរការ។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ក៏​កោតសរសើរ​ផងដែរ​ចំពោះ​អគ្គនាយកដ្ឋាន​សវនកម្ម​ផ្ទៃក្នុង​នៃ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ដែល​ថ្មីៗនេះ​បានបញ្ចប់​នូវ​ការធ្វើ​សវនកម្ម​ពេញលេញ​មួយ​ដ៏​លំបាក​លើ​មជ្ឈមណ្ឌល​ទិន្នន័យ។ ជាងនេះទៀត ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ក៏បាន​កត់សម្គាល់​លើ​ការបង្កើតឱ្យមាន​ក្រុម​ជំនួយ​របស់​នាយកដ្ឋាន​ព័ត៌មានវិទ្យា​ផងដែរ។
2. ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ចង់ឱ្យ​ដំណើរការ​នៃ​ការធានា​ចំណាយ (Commitment) របស់​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ត្រូវជា​មួយ​នឹង​លំហូរ​ការងារ​ស្តង់ដារ និង​នីតិវិធី​អនុវត្ត​ការងារ​ដែល​ផ្តល់​ដោយ​កម្មវិធី PeopleSoft។ ជំហាន​ធំ​ពីរ “បញ្ចូល​ទិន្នន័យ​ឬ​ព័ត៌មាន និង​សម្រេច​ឬ​អនុម័ត” នឹងត្រូវ​អនុវត្ត​ស្របពេល​គ្នា​ជាមួយនឹង​ការកែសម្រួល​នីតិវិធី​អនុវត្ត​ការងារ​ដែលមាន​ស្រាប់។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ធ្វើការ​កែសម្រួល​លើ​នីតិវិធី​អនុវត្ត​ការងារ​សព្វថ្ងៃ​ឱ្យ​ដូច​ទៅនឹង​លំហូរ​ការងារ​របស់​កម្មវិធី PeopleSoft តាមដែល​អាចធ្វើ​បាន ដើម្បី​ជួយ​ឱ្យ​រាល់​តម្រូវការ​ទូទាត់​ចំណាយ មានដំណើរ​ការ​ទាន់ពេលវេលា និង​ស្វាគមន៍​ចំពោះ​ការផ្តល់​ពត៌មាន​បន្ថែម​អំពី​ផែនការ​របស់​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ក្នុងការ​បន្ត​ដោះស្រាយ​ការងារ​ប្រឈម​ទាំងនេះ។ ការយកចិត្តទុកដាក់​លើ​វគ្គប​ណ្តុះ​បណ្តាល​គឺ​ត្រូវតែមាន ដើម្បី​ធានាថា អ្នកប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ FMIS នៅ​អគ្គនាយកដ្ឋាន​រតនាគារជាតិ/ថវិកា និង​នាយកដ្ឋាន​ដទៃទៀត​នៃ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ មានចំណេះដឹង និង​សមត្ថភាព​ច្បាស់លាស់​ក្នុងការ​ប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​ថ្មី និង​នីតិវិធី​អនុវត្ត​ការងារ​អនាគត​ដែល​នឹងត្រូវ​ដាក់ឱ្យអនុវត្ត​នៅក្នុង​ប្រព័ន្ធ​ថ្មី​ដើម្បី​បំពេញការងារ​ប្រចាំថ្ងៃ។

3. វដ្ត​នៃ​ការអនុវត្ត​គម្រោង FMIS គឺ​កំពុងស្ថិត​ក្នុងដំណាក់កាល​សំខាន់។ នៅ​រយ:ពេល​ប្រាំមួយ​ទៅ​ប្រាំបួន​ខែ​ខាងមុខនេះ​ជា​រយ:ពេល​មួយ​ដែល​អាច​កំណត់​បាន​ថា​តើ​ការអនុវត្ត​គម្រោង និង​ដំណាក់កាល “ដាក់​ប្រព័ន្ធ FMIS ឱ្យប្រើ​ប្រាស់​ជា    ផ្លូវការ” ដែល​ព្រមព្រៀង​ទទួលយក​រវាង​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ជាមួយនឹង​ក្រុមហ៊ុន​ផ្គត់ផ្គង់​ប្រព័ន្ធ FMIS អាច​ដំណើរការ​បន្តបាន​ឬ​មិនបាន។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ជំរុញ​ឱ្យ​រាល់​មន្រ្តី​ពាក់ព័ន្ធ​ទាំងអស់  និង​ក្រុមហ៊ុន​ផ្គត់ផ្គង់​យកចិត្តទុកដាក់​លើ​រាល់​ការងារ​របស់ខ្លួន​ទៅតាម​ផែនការ​អនុវត្ត​គម្រោង​ដែល​បាន​កែសម្រួល​រួច និង​ធ្វើការ​រួមគ្នា​ដើម្បី​ធានាថា​ការងារ​ទាំងនោះ​នឹងត្រូវ​បានបញ្ចប់​ទាន់ពេលវេលា​និង​អាច​ទទួលយកបាន។

4. ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ជំរុញ​ឱ្យ​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​ពិភាក្សា​គិតគូរ​លើ​វិសាលភាព​របស់​ដំណាក់កាល​ទី២នៃ​គម្រោង FMIS។ ដំណាក់កាល​បច្ចុប្បន្ន​នៃ​គម្រោង FMIS នឹងត្រូវ​បញ្ចប់​រួចរាល់​ក្នុង​កំឡុង​ឆ្នាំ ២០១៦។ ដូចនេះ គួរ​ចាប់ផ្តើម​ពិភាក្សា​គិតគូរ​នាពេលនេះ ថា​តើ​រាជរដ្ឋាភិបាល​មាន​គោលបំណង​បន្តទៅ​ដំណាក់កាល​ទី២ទៀត​ឬ​អត់ ដើម្បី​បញ្ចៀស​នូវ​ចន្លោះ​ខ្វះខាត​សំខាន់ៗ រវាង​ដំណាក់កាល​ទាំងពីរ កំឡុង​ពេលដែល​មន្ត្រី​សំខាន់ៗភាគច្រើន​ទំនង​នឹងត្រូវ​ផ្លាស់ប្តូរ​មុខងារ និង​តួនាទី​របស់ខ្លួន។ ជាងនេះទៅទៀត បទពិសោធន៍​និង​ចំណេះដឹង​នាពេល​បច្ចុប្បន្ន​គឺមាន​ការលំបាក​ក្នុងការ​រក្សា ហើយ​កម្លាំង​ជំរុញ​សម្រាប់​ឆ្ពោះទៅមុខ​ដែល​ទទួលបាន​ពី​ការអនុវត្ត​ក្នុងដំណាក់កាល​ទី១ នឹងត្រូវ​បាត់បង់។ ប្រសិនបើ​ការដាក់ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​កាន់តែ​មាន​ភាពយឺតយ៉ាវ នោះ​ការចំណាយ​នឹងមាន​កាន់តែច្រើន ចំណែក​គោលដៅ​ឆ្ពោះទៅ​អនុវត្ត​ដំណាក់កាល​បន្ទាប់​ក៏​នឹងត្រូវ​ពន្យារពេល​កាន់តែ​យូរ។ ខាងក្រោម​នេះ ជា​វិសាលភាព​ដែល​អាចអនុវត្ត​បាន​សម្រាប់​ដំណាក់កាល​បន្ទាប់​របស់​គម្រោង FMIS៖
a) ប្រព័ន្ធ​ទូទាត់ប្រាក់​បៀវត្ស៖ ប្រព័ន្ធ​ប្រាក់បៀវត្ស​នឹង​តម្រូវឱ្យមាន​ការកែតម្រូវ​ដើម្បី អាចបែងចែក​ការចំណាយ​ប្រាក់បៀវត្ស​តាមកម្ម​វិធី​សម្រាប់​ធានា​ដល់​ថវិកាកម្ម​វិធី​ដែល​នឹងដាក់​អនុវត្ត​ពេញលេញ​តាម​ការគ្រោងទុក។ ប្រសិនបើ​គ្មាន​ការបែងចែក​ការចំណាយ​ប្រាក់បៀវត្ស នោះ​ថវិកាកម្ម​វិធី​នឹងមិន​បានបង្ហាញ​ពីសា​រៈ​សំខាន់​ដែល​ទាក់ទង​នឹង​ថវិកាកម្ម​វិធី។ លើសពីនេះ ការគិតគូរ​ពិចារណា ថា​តើ​ត្រូវបង្កើត​ឱ្យមាន​ប្រព័ន្ធ HRMIS ដែល​រួមមាន​ព័ត៌មាន​លើសពី​ប្រាក់បៀវត្ស គួរតែ​ត្រូវដាក់​បញ្ចូល​សម្រាប់​ដំណាក់កាល​បន្ទាប់​ឬទេ។

b) មុខងារ​រៀបចំ​ថវិកា៖ ការបង្កើត​ប្រព័ន្ធ​សម្រាប់​ប្រមូលផ្តុំ​ថវិកា​ដែល​ប្រើប្រាស់​ក្នុង​នាយកដ្ឋាន​ថវិកា ដែលជា​មុខងារ​រៀបចំ​ថវិកា​ពេញលេញ​សម្រាប់​ដំណាក់កាល​បន្ទាប់ នឹង​ជួយ​ដល់​ការបញ្ចូល​ទិន្នន័យ​ថវិកា​តាម   កម្មវិធី។

c)មុខងារ​បន្ថែម​របស់​ប្រព័ន្ធ៖ គណនេយ្យ​សម្រាប់​គម្រោង នឹង​តម្រូវឱ្យ​យកមក​ពិចារណា​តទៅទៀត។ នៅ​ដំណាក់កាល​បច្ចុប្បន្ននេះ មូលនិធិ​សម្រាប់​គម្រោង​ដែល​ផ្តល់​ដោយ​រដ្ឋាភិបាល​នឹងត្រូវ​បាន​កត់ត្រា​ទៅក្នុង​ប្រព័ន្ធ FMIS។ ប៉ុន្តែ​មូលនិធិ​សម្រាប់​គម្រោង​ដែល​ផ្តល់​ដោយ​ម្ចាស់ជំនួយ​នឹងមិន​កត់ត្រា​ទៅក្នុង​ប្រព័ន្ធ FMIS ទេ។ ដើម្បី​ធានា​នូវ​ភាព​គ្រប់ជ្រុងជ្រោយ​នៃ​ថវិកា​តាម​ផែនការ​យុទ្ធសាស្រ្ត​ថវិកា ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ផ្តល់​ជា​អនុសាសន៍​ថា នៅ​ដំណាក់កាល​ទី២ ត្រូវ​បញ្ចូល​មូលនិធិ​របស់​ម្ចាស់ជំនួយ​ទៅក្នុង​ប្រព័ន្ធ ក្នុង​ចំណាត់ថ្នាក់​គម្រោង (project segment) ដើម្បីឱ្យ​ការចំណាយ​លើ​គម្រោង​សរុប​នឹងត្រូវ​បាន​កត់ត្រា​ចូលក្នុង​ប្រព័ន្ធ FMIS ដែរ។

d) មុខងារ​ទ្រព្យអកម្ម៖ ដោយ​រដ្ឋាភិបាល​មាន​ចំណាប់អារម្មណ៍​ក្នុងការ​កត់ត្រា​ទ្រព្យអកម្ម​របស់​រដ្ឋាភិបាល មុខងារ​ទ្រព្យអកម្ម​នៅក្នុង​ដំណាក់កាល​ទី២ នឹង​ផ្តល់​មុខងារ​មួយ​ស្របតាម​តម្រូវការ​សម្រាប់​គណនេយ្យ​ទ្រព្យសម្បត្តិ​រដ្ឋ។

e) ការ​គ្រប់​ដណ្តប់​ដល់​ក្រសួង-ស្ថាប័ន៖សារៈប្រយោជន៍​នៃ​ប្រព័ន្ធ FMIS នឹងត្រូវ​បានទទួល​ស្គាល់​ពេញលេញ​នៅពេលដែល​ប្រព័ន្ធ​បានដាក់​ឱ្យ​អនុវត្ត​ដល់​គ្រប់​ក្រសួង-ស្ថាប័ន។ សារៈប្រយោជន៍​នេះ នឹងអាច​ផ្ទេរអំណាច​លើ​ការត្រួតពិនិត្យ និង​គ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ទៅដល់​ក្រសួង-ស្ថាប័ន ខណ:ពេលដែល​អាច​រក្សាទុក​ប្រព័ន្ធ​ទូទាត់​រួម​កណ្តាល​នៅ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​នៅក្នុង​គណនី​រតនាគារជាតិ​ទោល (TSA) ជាមួយនឹង​ប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​សាធារណ:ដែល​ឈានមុខ​គេ។ ក្រសួង-ស្ថាប័ន​ទាំងនេះ អាច​រៀបចំ និង​ស្នើសុំ​ថវិកា​របស់ខ្លួន​តាម Online បង្កើត​កិច្ចសន្យា ធ្វើសំណើ​ទូទាត់ និង​អនុវត្ត​សកម្មភាព​គ្រប់គ្រង​ថវិកា​ជាប្រចាំ។

C. មតិយោបល់​ផ្សេងៗ

1. ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​អបអរសាទរ​ចំពោះ GSC ក្នុងការ​កែលម្អ​គុណភាព​នៃ​របាយការណ៍​វឌ្ឍនភាព​របស់ PFMRP។        របាយការណ៍​វឌ្ឍនភាព ជាពិសេស​សម្រាប់ត្រី​មាស​ទី៣ ដែល​បញ្ចូល​នូវ​ការពណ៌នា​ពី​វឌ្ឍនភាព​នៃ CAP 2 New ផ្តល់នូវ​ការពណ៌នា​លម្អិត​ដោយ​ភ្ជាប់​ជាមួយនឹង​គោលបំណង​នៃ CAP2 New។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​លើកទឹកចិត្ត​ឱ្យធ្វើ​ការកែលម្អ​បន្ថែម​ដោយ​ផ្តល់នូវ​ការពិភាក្សា​លម្អិត​លើស​កម្ម​ភាព​ដែល​បានគ្រោង​ទុក និង​លទ្ធផល​សម្រេចបាន ជំនួស​ឱ្យ​ការ     រាយការណ៍​សង្ខេប​កម្រិតខ្ពស់ (high level Summary)។ ឧទាហរណ៍ ចង្កោម​សកម្មភាព ១១.៣ សម្រេចបាន​តិចជាង ៥០% (ទំព័រ​ទី៩ នៃ​អត្ថបទ​ភាសា​ខ្មែរ និង​ទំព័រ​ទី១០ នៃ​អត្ថបទ​ភាសា​អង់គ្លេស)។

2. ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​សម្គាល់​ឃើញថា​ចំពោះ​ការអនុវត្ត​ថវិកា នៅក្នុង​ត្រីមាស​ទី ១ ទី២ ទី៣ និង​ទី៤ ឆ្នាំ២០១៤ មាន​ល្បឿន​យឺត​បើ​ប្រៀបធៀប​ទៅនឹង​កំឡុង​ពេល​ដូចគ្នា​ក្នុង​ឆ្នាំ២០១៣ និង​ទាប​ជាង​គោលដៅ១៥% នៅក្នុង​ត្រីមាស​ទី ១ ៤៥%ក្នុង​ត្រីមាស​ទី២ ៦៧% ក្នុង​ត្រីមាស​ទី៣ និង ៩៦% ក្នុង​ត្រីមាស​ទី៤៖ ១៣,៤% ក្នុង​ត្រីមាស​ទី១ ៣៣,៣%ក្នុង​ត្រីមាស​ទី២ ៥៦,២%ក្នុង​ត្រីមាស​ទី៣, ៩៤%ក្នុង​ត្រីមាស​ទី៤ សម្រាប់​ឆ្នាំ២០១៤ Vs. ១៩%ក្នុង​ត្រីមាស​ទី១ ៣៧,៣%ក្នុង​ត្រីមាស​ទី២ ៦០,៥%ក្នុង​ត្រីមាស​ទី៣ សម្រាប់​ឆ្នាំ២០១៣។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​នឹង​ស្វាគមន៍​ចំពោះ​ការផ្តល់​ការពន្យល់​លើ​ការអនុវត្ត​យឺតយ៉ាវ​នេះ។
3.ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​កត់សម្គាល់​ចំពោះ​ការរីក​ចំរើន​បន្ត​លើ​ការងារ​ថវិកាកម្ម​វិធី៖ ក្បួន​ណែនាំ​លើ​នីតិវិធី​ចំណាយ និង​បរិបទ​ត្រួតពិនិត្យ​ហិរញ្ញវត្ថុ​នៃ​ថវិកាកម្ម​វិធី​ត្រូវបាន​បង្កើត​រួចរាល់។ ច្បាប់​ឬ​បញ្ញត្តិ អនុ​ក្រិត និង​នី​វិធី​តាមផ្លូវច្បាប់ ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ថវិកាកម្ម​វិធី​ត្រូវបាន​ត្រួតពិនិត្យ​ឡើងវិញ និង​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព។ លើសពីនេះ​ឯកសារ​បណ្តុះបណ្តាល​អំពី​ថវិកាកម្ម​វិធី​ក៏ត្រូវ​បានធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ស្វាគមន៍​ចំពោះ​ការផ្តល់​ជា​របាយការណ៍ និង​ការបើក​សិក្ខាសាលា​ស្តីពី​វឌ្ឍនភាព​សម្រាប់​ការអនុវត្ត​ជាក់ស្តែង​នៃ​ថវិកាកម្ម​វិធី​នៅ​ក្រសួង-ស្ថាប័ន។
4.ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ថ្លែងអំណរគុណ​យ៉ាងខ្លាំង​ចំពោះ​ការខិតខំ​ប្រឹងប្រែង​អនុវត្ត​ថវិកាកម្ម​វិធី​ពី១០ ក្រសួង-ស្ថាប័ន និង​បន្ថែម ១៥ ក្រសួង-ស្ថាប័ន​ទៀត ក៏ដូចជា​អនុវត្ត​ទៅដល់​កម្រិត​ថ្នាក់ក្រោម​ជាតិ​ក្នុង​ឆ្នាំ ២០១៥ និង ២០១៦៖ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​លើកទឹកចិត្ត​ដល់​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ​ឱ្យ​បង្កើត​នូវ​យុទ្ធសាស្រ្ត​កសាង​សមត្ថភាព​រយៈពេល​មធ្យម និង​ផែនការ         បណ្តុះបណ្តាល​សម្រាប់​ក្រសួង-ស្ថាប័ន​ទាំង​ថ្នាក់កណ្តាល និង​ថ្នាក់​ខេត្ត ដើម្បី​ធានា​ការអនុវត្ត​ថវិកាកម្ម​វិធី និង​លទ្ធផល​សម្រេចបាន​ពិតប្រាកដ។

5. ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​បានកត់សម្គាល់​នៅក្នុង​របាយការណ៍​វឌ្ឍនភាព​ថា “គណនី​រតនាគារជាតិ​ទោល (TSA)ត្រូវ​ពង្រឹង​បន្ថែម” ហើយ​មាន​បញ្ហា​ប្រឈម​ជាបន្តបន្ទាប់​ជាមួយនឹង​ការសហការ​គ្នា​ក្នុងការ​កំណត់​គណនីដោយឡែក​នៅ​ធនាគារពាណិជ្ជ៖ ឧទាហរណ៍ របាយការណ៍​ត្រីមាស​ទី២ បង្ហាញថា “គណនី​ធនាគារ​ដោយឡែក​ត្រូវបាន​បើក ហើយ​ត្រូវបាន​តាមដាន​និង​ត្រួតពិនិត្យ ប៉ុន្តែ​ពុំមាន​ផ្តល់នូវ​ព័ត៌មាន​លម្អិត និង​ខ្វះ​នូវ​ការសហការ​ក្នុងការ​ផ្តល់ព័ត៌មាន​អំពី​គណនី​ថ្មី​នៅក្នុង​ធនាគារពាណិជ្ជ”។ ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ស្វាគមន៍​ចំពោះ​ផែនការ​ក្នុងការ​ដោះស្រាយបញ្ហា​ប្រឈម​នេះ។

6. ដៃគូ​អភិវឌ្ឍន៍​ជំរុញ​ឱ្យ​រៀបចំ​ជា​របាយការណ៍​វឌ្ឍនភាព​ទាន់ពេលវេលា ដើម្បីឱ្យ​ការសម្រេច និង​វិធានការ​កែតម្រូវ​អាចយ​កម​ក​ពិភាក្សា រៀបចំ និង​អនុវត្ត ក្នុងការ​កែលម្អ​ការអនុវត្ត​គ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​សាធារណៈ។