+855 23 43 00 63

5

Jan, 2016

វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល​សម្រាប់​អ្នកប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធព័ត៌មានវិទ្យា​គ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​សាធារណៈ (FMIS)

ដោយ៖: | Tags: | មតិយោបល់: 0

កាលពី​ថ្ងៃទី ២២ ខែ កញ្ញា រហូតដល់​ចុងខែ ធ្នូ  ឆ្នាំ ២០១៥ នៅ​អាគារ “ខ” ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច និង ហិរញ្ញវត្ថុ មាន​រៀបចំ វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល​ស្តីពី “ការប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​ព័ត៌មានវិទ្យា​គ្រប់គ្រង​ហិរញ្ញវត្ថុ​សាធារណៈ (FMIS) សម្រាប់​អ្នកប្រើប្រាស់​ចុងក្រោយ (FMIS Training for End User)” ។ វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល​បាន​រៀបចំឡើង​ដោយ​ក្រុមការងារ​គ្រប់គ្រង​គម្រោង FMIS នៃ​នាយកដ្ឋាន​ព័ត៌មានវិទ្យា និង មានការ​សហការ​ជាមួយ​ក្រុមហ៊ុន​ផ្គត់ផ្គង់ ដោយមាន​ការអញ្ជើញ​ចូលរួម​ពី​មន្រ្តី​ប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​ទាំងអស់​នៃ​អគ្គនាយកដ្ឋាន​ពាក់ព័ន្ធ​គន្លឹះ ដូចជា អគ្គនាយកដ្ឋាន​ថវិកា, អគ្គនាយកដ្ឋាន​រតនាគារជាតិ, អគ្គនាយកដ្ឋាន​សវនកម្ម​ផ្ទៃក្នុង  អគ្គនាយកដ្ឋាន​រដ្ឋបាល​ហិរញ្ញវត្ថុ​ថ្នាក់ក្រោម​ជាតិ, និង អគ្គាធិការដ្ឋាន នៃ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច និង ហិរញ្ញវត្ថុ និង មន្រ្តី​នៃ​រតនាគារ​រាជធានី-ខេត្ត​ចំនួន ១៦ ខេត្ត​ដែល​នឹងត្រូវ​ប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ នៅដើម​ខែ មករា ឆ្នាំ ២០១៦ ខាងមុខនេះ ។ វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល​នេះ មន្រ្តី​ទទួលបន្ទុក​មុខងារ​នៃ​នាយកដ្ឋាន​ព័ត៌មានវិទ្យា​ត្រូវបានចាត់តាំង​ជា​គ្រូឧទេ្ទស​នាម និង មាន​ក្រុមការងារ​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ផ្គត់ផ្គង់​ជា​អ្នកគាំទ្រ ។ មុខងារ​ដែល​បានធ្វើការ​បណ្តុះបណ្តាល​ខាងលើនេះ រួមមាន មុខងារ​វិភាជន៍​ថវិកា (Budget Allocation Module), មុខងារ​ការទិញ (Purchasing Module), មុខងារ​គ្រប់គ្រង​សាច់ប្រាក់ (Cash Management Module), មុខងារ​គណនី​ត្រូវ​សង (Account Payable Module), មុខងារ​គណនី​ត្រូវ​ទារ (Account Receivable Module), និង មុខងារ​សៀវភៅធំ  (General Ledger Module)។ មុខងារ​នីមួយៗ មាន​បែង​តួនាទី (Role) ផ្សេងៗគ្នា​ជាច្រើន​ទៅតាម​ផ្នែក​ដើម្បី​អនុវត្ត​ការងារ​ជាមួយនឹង​ប្រព័ន្ធ FMIS ដែលមាន​ដូចខាងក្រោម ៖

+ មុខងារ​វិភាជន៍​ថវិកា (Budget Allocation):

  • ផ្នែក​មន្រ្តី​បញ្ចូល​ទិន្នន័យ​ថវិកា និង និយ័ត​ថវិកា (Budget Entry and Virement Officer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​សម្រេច/អនុម័ត​លើ​ថវិកា (Budget Approver)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​គ្រប់គ្រង​ថវិកា (Budget Manager)
  • ផ្នែក​វិភាគ និង ត្រួតពិនិត្យ​ថវិកា (Budget Controller & Budget Analyzer)
    8

+ មុខងារ​ការទិញ (Purchasing) (សម្រាប់​មុខងារ​នេះ​គឺ​ពុំ​ត្រូវបាន​អនុវត្ត និង បណ្តុះបណ្តាល​សម្រាប់​មន្រ្តី​ប្រើប្រាស់​នៅតាម​រតនាគារ​រាជធានី-ខេត្ត​ឡើយ)

  • ផ្នែក​មន្រ្តី​បង្កើត​ការធានា​ចំណាយ (Purchasing Requester)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​បង្កើត​ការបញ្ជាទិញ (Purchasing Buyer 1 &2)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​សម្រេច/អនុម័ត​លើ​ការធានា​ចំណាយ និង​ការបញ្ជាទិញ (Confirmer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​ផ្ទៀងផ្ទាត់​ការទទួល​ទំនិញ ឬ ស​វា តាម​ការបញ្ជាទិញ (Purchasing Receiver)
  • ផ្នែក​មន្រ្តីរដ្ឋបាល​លទ្ធកម្ម (Procurement Administrator)
    6

+ មុខងារ​គណនី​ត្រូវ​សង (Account Payable)

  • ផ្នែក​មន្ត្រី​ទទួលបន្ទុក​គណនេយ្យ​ត្រូវ​សង (Payables Officer)
  • ផ្នែក​ដាក់បញ្ចូល​សក្ខី​ប​ត្រ/អាណត្តិ​ទៅក្នុង​សៀវភៅធំ (Voucher Posting)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​ត្រួតពិនិត្យមើល​លើ​មុខងារ​ក្រុម​ត្រួតពិនិត្យ (Control Group Reviewer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តីរដ្ឋបាល​ការិយាល័យ​ចំណាយ និង មន្រ្តី​សម្រេច/អនុម័ត​សក្ខី​ប​ត្រ/អាណត្តិ (EO Admin & Voucher Approver)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​គ្រប់គ្រង​ពន្ធ​កាត់​ទុក​សម្រាប់​គណនេយ្យ​ត្រូវ​សង (AP Withholding Manager)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​គ្រប់គ្រង​គណនេយ្យ​ត្រូវ​សង (Payables Manager)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​វិភាគ​ហិរញ្ញវត្ថុ​លើ​គណនេយ្យ​ត្រូវ​សង (AP Financial Analyzer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​ត្រួតពិនិត្យ​ការទូទាត់​ចំណាយ (Payment Reviewer)
  • ផ្នែក​មន្ត្រី​ទូទាត់​ចំណាយ (Payment Officer)
  • អ្នកអនុម័ត​ការទូទាត់​ចំណាយ (Payment Approver)
    4

+ មុខងារ​គណនី​ត្រូវ​ទារ (Accounting Receivable)

  • ផ្នែក​មន្រ្តី​បង្កើត​ការដាក់​ប្រាក់បញ្ញើ (Create Deposit)
  • ផ្នែក​បង្កើត​ធាតុ​រង់ចាំ (Pending Item)
  • ផ្នែក​បង្វិល​សង់​ប្រាក់បញ្ញើ (Refund Deposit)
  • ផ្នែក​ជម្រះបញ្ជី​ដោយ​លុប​ធាតុ​គណនេយ្យ (Write off)
  • ផ្នែក​ទិនានុប្បវត្តិ​ផ្ទាល់​របស់​ប្រាក់បញ្ញើ (Direct Journal)
  • ផ្នែក​ផ្ទេរប្រាក់​បញ្ញើ (Transfer worksheet)
  • ថែទាំ​សន្លឹក​ការងារ (Maintenance worksheet)
  • ផ្នែកការ​ទំនាក់ទំនង​អតិថិជន (Customer Correspondent)
  • ផ្នែក​ទាញយក​ព័ត៌មាន និង របាយការណ៍​របស់​អតិថិជន (Customer Inquiry and Report)
    3

+ មុខងារ​គ្រប់គ្រង​សាច់ប្រាក់ (Cash Management)

  • ផ្នែក​មន្រ្តី​ផ្ទេរ​សាច់ប្រាក់ (Bank Account Transfer Officer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​បង្កើត និង កែតម្រូវ​លើ​ការចុះបញ្ជី​គណនេយ្យ (Create/ Generate Accounting Entry/ Accounting Entry Correction Officer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​បញ្ចូល/ទាញយក​របាយការណ៍​ធនាគារ (Entry/ Import Bank Statement Officer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​ផ្ទៀងផ្ទាត់​របាយការណ៍​ធនាគារ (Reconcile Officer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​សម្រេច/អនុម័ត​ការ​ផ្ទេ​សាច់ប្រាក់ (Bank Account Transfer Confirmer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​ត្រួតពិនិត្យ និង សម្រេច/អនុម័ត​ការចុះបញ្ជី​គណនេយ្យ (Bank Account Transfer Confirmer/ Accounting Entry Reviewer/ Confirmer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​គ្រប់គ្រង​លើ​ដំណើរការ​ខួប​នៃ​ការទូទាត់ (Pay Cycle Process Officer)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​ជម្រះ​ការទូទាត់​សាច់ប្រាក់ (Cash Clearing Officer)
    7

+ មុខងារ​សៀវភៅធំ (General Ledger)

  • ផ្នែក​អ្នក​គ្រប់​គ្រង់​ហិរញ្ញវត្ថុ (Financial Manager)
  • ផ្នែក​បញ្ញា​ត្តិ​ករ​ហិរញ្ញវត្ថុ (Financial Regulator)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​ហិរញ្ញវត្ថុ (Financial Officer)
  • ផ្នែក​មន្ត្រី​សម្រេច/អនុម័ត​ទិនានុប្បវត្តិ (Journal Approver)
  • ផ្នែក​មន្រ្តី​វិភាគ​ហិរញ្ញវត្ថុ (Financial Analyzer)
    5

ក្នុងពេល​បណ្តុះបណ្តាល ក្រុមការងារ​បាន​ខិតខំ​បង្ហាត់បង្រៀន ចែក​រំ​លេក​ទាំង​ចំណេះដឹង និង ចំណេះធ្វើ​ទៅតាម​មុខងារ​នីមួយៗជូន​ដល់​មន្រ្តី​ដែលជា​អ្នកប្រើប្រាស់​យ៉ាង​យកចិត្តទុកដាក់ ។ ការបណ្តុះបណ្តាល​នេះ គឺ​គ្រាន់តែ​ជាការ​បញ្ជ្រាប​នូវ​ចំណេះដឹង​មូលដ្ឋាន​រួម​សម្រាប់​មុខងារ និង តួនាទី​តាម​ផ្នែក​នីមួយៗសម្រាប់​ប្រើប្រាស់​ជាមួយ​ប្រព័ន្ធ FMIS ។ នៅពេលដែល​ចាប់ផ្តើម​ដាក់ឱ្យ​ប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ ក្រុមការងារ​មាន​ភារៈ​កិច្ច និង កាតព្វកិច្ច ដើម្បី​ជួយជ្រោមជ្រែង​ក្នុងការ​អនុវត្ត​ការងារ​ជាក់ស្តែង​នៅតាម​ការិយាល័យ​របស់​មន្រ្តី​ដែលជា​អ្នកប្រើប្រាស់​ទាំងអស់​រហូត​ទាល់តែ​មាន​សមត្ថភាព និង ភាពជឿជាក់​ក្នុងការ​អនុវត្ត​ការងារ​ប្រចាំថ្ងៃ​ជាមួយនឹង​ប្រព័ន្ធ FMIS ។ ក្រោយពី​វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល មន្រ្តី​ចូលរួម​ទាំងអស់​បាន​យល់ច្បាស់​ពី​ប្រព័ន្ធ FMIS ដោយបាន​ប្រើប្រាស់​ផ្ទាល់​សាកល្បង​អនុវត្ត​ប្រតិបត្តិការ​របស់ខ្លួន និង ទទួលបាន​ការណែនាំ​បន្ថែម​ចំពោះ​ផ្នែក​នីមួយៗ សម្រាប់​មុខងារ​ដែល​ត្រូវ​ប្រើប្រាស់​នៅក្នុង​ប្រព័ន្ធ FMIS ។ ជាងនេះទៅទៀត មន្រ្តី​ដែល​ត្រូវ​ប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​ទាំង​នៅ​ថ្នាក់​អគ្គនាយកដ្ឋាន និង រតនាគារ​រាជធានី-ខេត្ត​ទាំងអស់​មាន​ទំនុកចិត្ត​លើ​សមត្ថភាព​ខ្លួន ដើម្បី​ឈានឆ្ពោះ​ទៅដល់​ការប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ​ក្នុងការ​បំពេញការងារ បន្ទាប់ពី​ទទួលបាន​ការបណ្តុះបណ្តាល​មូលដ្ឋានគ្រឹះ និង ទោះបីជា​វគ្គ​បណ្តុះបណ្តាល​មាន​រយៈពេល​ខ្លី​ក៏ដោយ ហើយ​បញ្ហា​ប្រឈម​នានា​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការអនុវត្ត​ការងារ​ប្រចាំថ្ងៃ​របស់​អ្នកប្រើប្រាស់ នឹងត្រូវ​ដោះស្រាយ​ជា​បណ្តើរៗ និង ជា​ជំហានៗ ។