25
Feb, 2015
កិច្ចបទបង្ហាញស្តីពី “គុណប្រយោជន៍នៃប្រព័ន្ធព័ត៌មានវិទ្យាគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុសាធារណៈ(FMIS)”
ក្រុមការងារគ្រប់គ្រងគម្រោង FMIS (FMWG) នៃនាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យានៃអគ្គលេខាធិការដ្ឋានក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ បានរៀបចំបទបង្ហាញមួយស្តីអំពី “គុណប្រយោជន៍នៃប្រព័ន្ធព័ត៌មានវិទ្យាគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុសាធារណៈ (FMIS)” សម្រាប់ថ្នាក់ដឹកនាំជាន់ខ្ពស់នៃក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ នៅថ្ងៃទី ១១ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៥ នៅវេលាម៉ោង ៣:០០ នាទីរសៀលនៅសាលប្រជុំធំ អគារធំនៃទីស្តីការក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ។
កិច្ចបទបង្ហាញនេះ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តីបានផ្តល់នូវកិត្តិយសចូលរួមជាអធិបតីដ៏ខ្ពង់ខ្ពស់ និងមានការចូលរួមពីថ្នាក់ដឹកនាំរបស់ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុចាប់ពីថ្នាក់អនុរដ្ឋលេខាធិការឡើង។ក្នុងនោះក៏មានការចូលរួមពីអ្នកតំណាងនៃអគ្គលេខាធិការដ្ឋានគណៈកម្មាធិការដឹកនាំការងារកែទម្រង់ការគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុសាធារណៈ លោកទីប្រឹក្សា ២ រូបនៃនាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យានិងក្រុមការងាររបស់ក្រុមហ៊ុនផ្គត់ផ្គង់ប្រព័ន្ធ FIS-LG Joint Venture (Contractor)។
បទបង្ហាញបានចែកចេញជា២ផ្នែក ដោយផ្នែកទី ១ បានផ្តោតទៅលើទិដ្ឋភាពរួមនៃការអនុវត្តគម្រោង FMIS រួមមានដំណាក់កាលអនុវត្តគម្រោង វឌ្ឍនភាពរបស់គម្រោង និងការវិភាគពីផលប៉ះពាល់នៃការផ្លាស់ប្តូរ ដែលត្រូវបានបង្ហាញដោយលោក ឈាង យូ អនុប្រធាននាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យា និង ផ្នែកទី២ បានផ្តោតទៅលើ ការបង្ហាញអំពីប្រព័ន្ធ FMIS ជាក់ស្តែង រួមជាមួយបនឹងគុណប្រយោជន៍របស់ប្រព័ន្ធ FMIS ដែលត្រូវបានបង្ហាញដោយលោក ម៉ៅ សត្យា ជាប្រធានការិយាល័យនៃនាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យា។ គោលបំណងសំខាន់ៗនៃការធ្វើបទបង្ហាញនេះ គឺ ទី១.កៀរគរការគាំទ្រ និងពង្រឹងការចូលរួមរបស់ថ្នាក់ដឹកនាំនៃការអនុវត្តការគ្រប់គ្រងការផ្លាស់ប្តូរ ទី២.បង្ហាញជាសក្ខីភាពនៃវឌ្ឍនភាព និងលទ្ធផលជាក់ស្តែងនៃការអនុវត្តគម្រោង FMIS ទី៣.បង្ហាញអំពីសមត្ថភាពដោះស្រាយបញ្ហាគន្លឺះក្នុងការគ្រប់គ្រង និងអនុវត្តថវិកាតាមប្រព័ន្ធ FMIS ជាក់ស្តែង (FMIS System Demonstration) ទី៤.បង្ហាញអំពីគុណប្រយោជន៍នៃប្រព័ន្ធ FMIS ទៅតាមវិស័យគ្រប់គ្រងរបស់ថ្នាក់ដឹកនាំ និងទី៥.ប្រមូលយកអនុសាសន៍ពីថ្នាក់ដឹកនាំកំពូលរបស់ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុធ្វើជាធាតុចូល និងជាមាគ៌ាក្នុងការបន្តអនុវត្តគម្រោង FMIS ឱ្យបានជោគជ័យ។
ខ្លឹមសារនៃកិច្ចបទបង្ហាញ
ដំណាក់កាល និងវឌ្ឍនភាពរួមនៃការអនុវត្តគម្រោង FMIS
បច្ចុប្បន្ននេះក្រុមការងារ FMWG នៃក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ និងក្រុមហ៊ុនផ្គត់ផ្គង់ FIS-LG CNS Joint Venture បានធ្វើការរួមគ្នាក្នុងការកសាងប្រព័ន្ធ FMIS ដែលប្រើប្រាស់នូវផលិតផល Oracle People Soft Financial។ ក្នុងការពិនិត្យមើលទៅលើវឌ្ឍនភាពនៃគម្រោង FMIS គឺផ្អែកទៅលើតារាងផែនការការងារ និងពេលវេលាដែលបានកំណត់នៅក្នុងផែនការមេរបស់គម្រោង FMIS (FMIS Project Gantt Chart) រវាងក្រុមការងារ FMWG និងក្រុមហ៊ុនផ្គត់ផ្គង់ប្រព័ន្ធ FMIS (Contractor) ដោយគិតត្រឹមដំណាច់ខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៤ នេះ។ គម្រោង FMIS បែងចែកជា ៥ ដំណាក់កាលធំៗ ដោយឡែកដំណាក់កាលទី១ (ផែនការគម្រោង FMIS )និងទី២ (នីតិវិធីអនុ-វត្តការងារអនាគត និង យុទ្ធសាស្រ្តគ្រប់គ្រងការផ្លាស់ប្តូរ) បានបញ្ជប់ជាស្ថាពរ ១០០%។ បច្ចុប្បន្ននេះ ការអនុវត្តគម្រោង FMIS គឺកំពុងស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលកសាងប្រព័ន្ធ (Construction Phase) ដែលដំណាក់កាលនេះអនុវត្តបាន ៥១% ដោយកំពុងផ្តោតទៅលើការកសាងប្រព័ន្ធឱ្យស្របតាមនីតិវិធីអនុវត្តការងារអនាគត ការវិភាគពីផលប៉ះពាល់ និង ការប្រមូលទិន្នន័យមេសម្រាប់កសាងប្រព័ន្ធ។ ចំពោះដំណាក់កាលអន្តរកាល និងដំណាក់កាលដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធជាផ្លូវការ ទើបតែចាប់ដំណើរការបាន ៦% និង២% ដែលផ្តោតលើការបណ្តុះបណ្តាលប្រព័ន្ធ ការសាកល្បងប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធ និងដាក់ប្រព័ន្ធ FMISឱ្យប្រើប្រាស់តាមដំណាក់កាល។
ស្ថានភាពបច្ចុប្បន្ននៃការអនុវត្តគម្រោង FMIS ទាក់ទងទៅនឹងផ្នែកធំៗចំនួន ៤
- ផ្នែកបច្ចេកវិទ្យារបស់ប្រព័ន្ធ
- ការដំឡើងមជ្ឈមណ្ឌលទិន្នន័យ និងមជ្ឈមណ្ឌលសង្រ្គោះទិន្នន័យបានបញ្ចប់ជាស្ថាពរ
- បណ្តាញ Network សម្រាប់ប្រព័ន្ធ FMIS កំពុងរៀបចំតម្លើងបណ្តើរៗ
- ផ្នែកកម្មវិធីកុំព្យូទ័ររបស់ប្រព័ន្ធ (Software)
- នីតិវិធីអនុវត្តការងារអនាគតសម្រាប់ជាធាតុចូលក្នុងការកសាងប្រព័ន្ធកំពុងតែបញ្ចប់ដើម្បីសម្រេចនិងអនុម័ត
- រចនាសម្ព័ន្ធមាតិកាថវិកា និងលេខកូដបានរៀបចំរួចរាល់សម្រាប់ដាក់ចូលក្នុងប្រព័ន្ធ
- ការរៀបចំកសាងនិងដំឡើងប្រព័ន្ធ (System Configuration) ត្រូវបានកំពុងដំណើរការដែលសម្រេចបានប្រមាណជាង ៤០%
- ផ្នែកគ្រប់គ្រងការផ្លាស់ប្តូរ
- បទបង្ហាញជាបន្តបន្ទាប់រួមជាមួយនឹងការបង្ហាញពីប្រព័ន្ធ FMIS ជាក់ស្តែង ការវិភាគពីផលប៉ះពាល់កំពុងរៀបចំបង្កើតឡើង
- គេហទំព័រ FMIS ត្រូវបានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពជាប្រចាំ
- ក្រុមការងារកំពុងផ្តោតលើការសិក្សាទៅលើមុខងារនីមួយៗរបស់ប្រព័ន្ធ FMIS ជាមួយនឹងក្រុមការងាររបស់ក្រុមហ៊ុនផ្គត់ផ្គង់
- ផ្នែកបណ្តុះបណ្តាល
- កម្មវិធីបណ្តុះបណ្តាលបានកំពុងចាប់ផ្តើមសម្រាប់មន្រ្តីផ្នែកបច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាននិងគមនាគមន៍៍ ដោយរួមទាំង on-the-job training
- វគ្គបណ្តុះបណ្តាលសម្រាប់មន្រ្តីផ្នែកមុខងារនៃនាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យា និងសមាជិក FMWG បានកំពុងរៀបចំជា បណ្តើរៗ។
យ៉ាងណាម៉ិញ ផែនការអនុវត្តគម្រោងនឹងត្រូវធ្វើការកែតម្រូវខ្លះ ដើម្បីចាប់ផ្តើមដាក់ឱ្យអនុវត្តប្រព័ន្ធជាផ្លូវការបាននៅខែ កក្កដា និងអនុវត្តមុខងារទាំងអស់នៅខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ២០១៥។ ដោយឡែក រតនាគាររាជធានី-ខេត្ត នឹងចូលរួមប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធក្នុងចន្លោះពីខែធ្នូ ឆ្នាំ២០១៥ ដល់ ខែកុម្ភៈ ឆ្នាំ២០១៦ ហើយការសាកល្បងប្រើប្រាស់ដើម្បីទទួលយកប្រព័ន្ធជាលើកចុងក្រោយ (Operational Acceptance Test) និងការបញ្ចប់គម្រោង គឺនៅថ្ងៃទី៣១ ខែមីនា ឆ្នាំ២០១៦។
តម្រូវការចាំបាច់សម្រាប់ត្រួតពិនិត្យផ្ទៃក្នុងនៅក្នុងប្រព័ន្ធ FMIS (Internal Control)
ដើម្បីជាប្រសិទ្ធភាពក្នុងការត្រួតពិនិត្យផ្ទៃក្នុងនៃការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធ FMISគឺចាំបាច់ត្រូវការ៖
- ជ្រើសរើសធនធានមនុស្សដែលមានស្រាប់ឱ្យត្រូវតាមជំនាញ សមត្ថភាព និងការទទួលខុសត្រូវ (គណនេយ្យភាព)
- កំណត់នូវមុខងារអ្នកគ្រប់គ្រងទិន្នន័យមេ (Master data maintenance) មុខងារអ្នកអនុវត្ត (Operational) និងមុខងារអ្នកអនុម័តឬសម្រច (approvers) ឱ្យដាច់ពីគ្នា និង
- រាល់ការទូទាត់ចំណាយទាំងអស់ត្រូវធ្វើតាមប្រព័ន្ធ FMIS។
ការពិនិត្យលើការវិភាគពីផលប៉ះពាល់
យោងទៅតាមគោលការកំណត់ទិសដៅនៃការរៀបចំនីតិវិធីអនុវត្តការងារអនាគតរបស់ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ កាលពីខែ មិថុនា ឆ្នាំ២០១៤ កន្លងមក បានបញ្ជាក់ថា មានតែជំហានពីរធំៗនៅក្នុងប្រព័ន្ធគឺ Add (បញ្ចូលទិន្នន័យឬព័ត៌មាន ផ្ទៀងផ្ទាត់ទិន្នន័យ ត្រួតពិនិត្យថវិកា កែតម្រូវ និងរក្សាទុកទិន្នន័យ) និង Confirm (អនុម័ត ឬសម្រេច) ហើយរាល់ការទូទាត់ចំណាយទាំងអស់ត្រូវធ្វើតាមប្រព័ន្ធ FMIS ដើម្បីធានាការអនុវត្តប្រព័ន្ធ FMIS ប្រកបដោយឧត្តមានុវត្តន៍ដូចប្រទេសនៅក្នុងតំបន់ និងសកលលោក។ ទន្ទឹមនឹងនេះសម្រាប់ដំណាក់កាលទី១ ការងារត្រូវបានអនុវត្តទាំងក្នុងនិងក្រៅប្រព័ន្ធ FMIS (ការត្រួតពិនិត្យ និងអនុម័តផ្សេងៗ ដែលអនុវត្តដោយដៃនៅក្រៅប្រព័ន្ធត្រូវបានទុកឱ្យនៅដដែលសិន)ប៉ុន្តែការងារក្រៅប្រព័ន្ធទាំងនេះនឹងត្រូវធ្វើសនិទានកម្ម(Rationalize)ដោយថ្នាក់ដឹកនាំក្រសួង ថ្នាក់ដឹកនាំអគ្គនាយកដ្ឋាន និងគណៈកម្មាធិការដឹកនាំការងារកែទម្រង់ការគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុសាធារណៈ។ តាមរយៈការវិភាគជាបឋមលើនីតិវិធីអនុវត្តការងារបច្ចុប្បន្ននិងអនាគត បានបង្ហាញឱ្យឃើញថានឹងមានការកែប្រែនីតិវិធីអនុវត្តការងារ ការផ្លាស់ប្តូរតួនាទី និងបន្ទុកការងារ ព្រមទាំងមានតម្រូវការនៃការកែសម្រួលរចនាសម្ព័ន្ធរបស់អគ្គ-នាយកដ្ឋាន ឱ្យស្របទៅតាមការអនុវត្តប្រព័ន្ធ FMIS ដូចជាការកែប្រែ និងការផ្លាស់ប្តូរការអនុវត្តការងារ និងតួនាទីនៅក្នុងមុខងារវិភាជន៍ថវិកា (Budget Allocation) មុខងារគណនីត្រូវសង (Account Payable) និងមុខងារការទិញ (Purchasing) ជាដើម។ ការកែប្រែ និងផ្លាស់ប្តូរទាំងនេះនឹងតម្រូវឱ្យមានការសិក្សាបន្ថែមលើការបណ្តុះបណ្តាលទាំងក្នុងនិងក្រៅប្រព័ន្ធ FMIS និងតម្រូវការបង្កើតថ្មីឬកែសម្រួលគោលនយោបាយឬបទបញ្ញត្តិផ្សេងៗ។
ចំពោះការអនុវត្តប្រព័ន្ធ FMIS ដំណាក់កាលទី២ គោលនយោបាយ និងទម្រង់ការគឺត្រូវការជាចាំបាច់ ដែលភាគច្រើនត្រូវការផ្លាស់ប្តូរដើម្បីសម្រួលដល់ការអនុវត្តការងារនិងទទួលបានសារៈប្រយោជន៍ជាអតិបរមាពីប្រព័ន្ធ តួយ៉ាងដូចជា ការផ្ទេរសិទ្ធអំណាច ការកែសម្រួលច្បាប់ឬនីតិបញ្ញត្តិ ការពិនិត្យលើផលប៉ះពាល់លើបុគ្គលិកមន្រ្តីរាជការ ការផ្លាស់ប្តូររចនាសម្ព័ន្ធផ្ទៃក្នុងរបស់អគ្គនាយកដ្ឋានពាក់ព័ន្ធនៅក្នុងក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ និងដំណើរការកែទម្រង់បន្តដែលត្រូវការមុខងារបន្ថែមដើម្បីពង្រីកប្រព័ន្ធ FMIS។
ចំពោះការរៀបចំមុខងារសម្រាប់ដំណាក់កាលទី១ ក្រុមការងារនឹងព្យាយាមរៀបចំយ៉ាងណាដើម្បីចៀសវាងឱ្យបានច្រើនតាមដែលអាចធ្វើទៅបានចំពោះឧបសគ្គផ្សេងៗសម្រាប់ការឈានដល់ដំណាក់កាលទី ២។
ពិនិត្យមើលលើគុណប្រយោជន៍នៃប្រព័ន្ធ និងការបង្ហាញពីប្រព័ន្ធ FMISជាក់ស្តែង
ប្រព័ន្ធ FMIS នឹងផ្តល់នូវគុណប្រយោជន៍ជាច្រើនដល់អ្នកអនុវត្តផ្ទាល់និងថ្នាក់ដឹកនាំក្រសួង ក្នុងការគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុសាធារណៈរួមមាន អាចទទួលបាននូវព័ត៌មានថ្មីៗរហ័សនិងទាន់ពេលវេលា អាចផលិតរបាយការណ៍ដែលអនុលោមទៅតាមស្តង់ដារអន្តរជាតិ សមត្ថភាពផលិតរបាយការណ៍នឹងកើនឡើងនៅពេលដែលមានទិន្នន័យផ្ទុកកាន់តែច្រើន អាចបង្ហាញឱ្យឃើញច្បាស់ពីទំនួលខុសត្រូវច្បាស់លាស់របស់អ្នកអនុវត្តថវិកានៅតាមអគ្គនាយកដ្ឋានពាក់ព័ន្ធ អាចដឹងច្បាស់ពីដំណើរការនៃការអនុវត្តថវិកា (ថ្នាក់ដឹកនាំអាចតាមដានរាល់ប្រតិបត្តិការដែលអនុវត្តនៅតាមអគ្គនាយកដ្ឋានពាក់ព័ន្ធ) អាចទាញយកទិន្នន័យដែលមាននៅក្នុងប្រព័ន្ធមកធ្វើការវិភាគភ្លាមៗ អាចគ្រប់គ្រងនិងតាមដានសមិទ្ធកម្មការងាររបស់បុគ្គលិក (Staff Performance) និងអាចធ្វើការព្យាករសាច់ប្រាក់សម្រាប់ការទូទាត់ ។
ជាក់ស្តែង ក្រុមការងារគ្រប់គ្រងគម្រោង FMIS នៃនាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យាក៏បានធ្វើការបង្ហាញលើការអនុវត្តប្រព័ន្ធ FMIS ផ្ទាល់ជូនឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តី និងថ្នាក់ដឹកនាំក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហរិញ្ញវត្ថុទៅលើ សុវត្ថិភាពក្នុងការត្រួតពិនិត្យ (Security Control) ការត្រួតពិនិត្យថវិកា ( Budget Control) ការត្រួតពិនិត្យសាច់ប្រាក់ (Cash Control) នៅលើប្រព័ន្ធ FMIS ការទាញយកព័ត៌មានភ្លាមៗបានតាម Online ការបង្កើតជារបាយការណ៍ស្តង់ដាររបស់ PeopleSoft និងការបង្កើតរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុតាមតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់និងថ្នាក់ដឹកនាំ។
ការចូលរួមផ្តល់នូវធាតុចូលពីថ្នាក់ដឹកនាំកំពូលនៃក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ
បន្ទាប់ពីបានបញ្ចប់កិច្ចបទបង្ហាញ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្រ្តី ក៏ដូចជាឯកឧត្តម លោកជំទាវថ្នាក់ដឹកនាំនៃក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុបានចូលរួមផ្តល់នូវធាតុចូលដល់ក្រុមការងារគ្រប់គ្រងគម្រោង FMIS ដូចខាងក្រោម៖
- ការកសាងប្រព័ន្ធទៅតាមស្តង់ដារដើម្បីធានាបាននូវឧត្តមានុវត្តន៍ ដោយនីតិវិធីអនុវត្តការងារអនាគតនៅក្នុងប្រព័ន្ធ FMIS គឺមានតែជំហានពីរធំៗនៅក្នុងប្រព័ន្ធគឺ Add និង Confirm និងត្រូវរក្សាទុកការងារដោយដៃមួយចំនួននៅក្នុងនីតិវិធីអនុវត្តការងារបច្ចុប្បន្នជាបណ្តោះអាសន្ន ទន្ទឹមនឹងការអនុវត្តនីតិវិធីការងារអនាគតតាមបែប In and Out Approach សម្រាប់ការត្រួតពិនិត្យ និង ដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈមនានាបន្តនៅពេលអនុវត្តជាក់ស្តែង។ រាល់ការទូទាត់ចំណូលចំណាយទាំងអស់ត្រូវធ្វើតាមប្រព័ន្ធ FMIS ហើយរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុត្រូវផលិតចេញពីប្រព័ន្ធ FMIS
- ប្រព័ន្ធ FMIS ត្រូវមានប្រព័ន្ធតាមដាន (Track Change System និង Internal Control) ធានាសុវត្ថិភាព (Ensure Security) មានលក្ខណៈទន់ភ្លន់និងបើកទូលាយ (Adjustability, Able to add more modules or functions, and Upgradeable/Expandable) និងអាចធ្វើសន្ធានកម្មជាមួយប្រព័ន្ធដទៃខាងក្រៅបាន (External System Interface)
- Maintenance and Troubleshooting តម្រូវការកសាង និងបង្កើនសមត្ថភាពនៃក្រុមការងារបចេ្ចកវិទ្យាព័ត៌មាន និងគមនាគមន៍ (ICT) ដើម្បីធានាឱ្យបានការគ្រប់គ្រង ថែទាំប្រព័ន្ធ FMIS និងប្រព័ន្ធព័ត៌មានវិទ្យាទាំងមូលប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពនៅក្នុងក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ។
ជាចុងក្រោយ ឯកឧត្តមបណ្ឌិតរដ្ឋមន្រ្តី បានផ្តល់នូវការលើកទឹកចិត្តដល់ក្រុមការងារ FMWG លើការខិតខំប្រឹងប្រែងធ្វើការងារ និងផ្តល់អនុសាសន៍ណែនាំដ៏មានតម្លៃដល់ក្រុមកាងារ FMWG ដូចខាងក្រោម៖
- ត្រូវគិតគូរពីប្រព័ន្ធ FMIS ជាចម្បងក្នុងការរៀបចំំផែនការមេសម្រាប់វិស័យព័ត៌មានវិទ្យានៃក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុទាំងមូល (IT Master Plan) ដែលរំលេចពីតម្រូវការ និងជំហានក្នុងការអភិវឌ្ឍ និងអនុវត្តនាពេលអនាគត
- ត្រូវកសាងសមត្ថភាពក្រុមការងារខាងព័ត៌មានវិទ្យាបន្ថែមដើម្បីត្រៀមដោះស្រាយបញ្ហាខាងលើ
- ស្នើឱ្យក្រុមការងារត្រូវធ្វើបទបង្ហាញម្តងទៀតជូនថ្នាក់ដឹកនាំទាំងខាងបច្ចេកទេសព័ត៌មានវិទ្យា និងនីតិវិធីអនុវត្តការងារអនាគតលម្អិតមុនពេលដាក់ឱ្យដំណើរការសាកល្បងប្រព័ន្ធ FMIS នៅខែកក្កដា ឆ្នាំ២០១៥
- ត្រូវរៀបចំដាក់នូវ Troubleshooting Center (Help Desk) តាមបណ្តាអគ្គនាយកដ្ឋានពាក់ព័ន្ធ និងនៅមណ្ឌលកណ្តាល (នាយកដ្ឋានព័ត៌មានវិទ្យា) ដើម្បីជួយសម្រួលដល់ដំណើរការអនុវត្តប្រព័ន្ធប្រកបដោយភាពរលូន និងប្រសិទ្ធភាព
- ត្រូវមានការបណ្តុះបណ្តាលដល់មន្ត្រីបង្គោល និងមន្ត្រីជំនាញជាប្រចាំលើការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធ FMIS ទៅតាមអគ្គនាយកដ្ឋាន និងនាយកដ្ឋានពាក់ព័ន្ធ
- ស្នើឱ្យថ្នាក់ដឹកនាំអគ្គនាយកដ្ឋាននីមួយៗគួររៀបចំក្រុមការងារផ្ទៃក្នុងរបស់ខ្លួន ដើម្បីធ្វើការបណ្តុះបណ្តាលលើការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធ FMIS នៅតាមអគ្គនាយដ្ឋាន-នាយកដ្ឋានរៀងៗខ្លួន។
កិច្ចបទបង្ហាញនិងកិច្ចពិភាក្សា បានបញ្ចប់នៅវេលាម៉ោង ៥:០០ នាទី ប្រកបដោយភាពស្និទ្ធស្នាល និងសាមគ្គីភាពជាធ្លុងមួយ។