+855 23 43 00 63

19

Sep, 2014

សិក្ខាសាលា​ស្តីពី​ការដឹកនាំ និង​គ្រប់គ្រង​ការផ្លាស់ប្តូរ

ដោយ៖: | Tags: | មតិយោបល់: 0

ក្រុមការងារ​គ្រប់គ្រង​ការផ្លាស់ប្តូរ បាន​បើក​សិក្ខាសាលា​ស្តីពី​ការដឹកនាំ និង​ការគ្រប់គ្រង​ការផ្លាស់ប្តូរ ដោយមាន​ការចូលរួម​ពីក្រុមការងារ​គ្រប់គ្រង​ការផ្លាស់ប្តូរ​ទាំងអស់​មកពី​អគ្គនាយកដ្ឋាន នាយកដ្ឋាន​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ និង​ក្រុមការងារ​គ្រប់គ្រង​ការផ្លាស់ប្តូរ​នៃ​ក្រុមហ៊ុន FPT FIS-LG CNS Joint Venture នៅ​ពីថ្ងៃ​ទី ២០ ខែសីហា ឆ្នាំ២០១៤ និង​ថ្ងៃទី០៤ ខែកញ្ញា ឆ្នាំ២០១៤។ សិក្ខាសាលា​ទាំងនេះ​ត្រូវបាន​រៀបចំ និង​ធ្វើ​បទ​បង្ហាញ​ដោយ លោក Findlay Herbert ទីប្រឹក្សា​គ្រប់គ្រង​ការផ្លាស់ប្តូរ​នៃ​នាយកដ្ឋាន​ព័ត៌មានវិទ្យា។

ការរៀបចំ​សិក្ខាសាលា​នេះ​មាន​គោលដៅ​ដើម្បី​សិក្សា​ស្វែងយល់ និង​វិភាគ​ពី​កត្តា​ជំរុញ (Enablers) និង​ឧបសគ្គ(Barriers)សម្រាប់​ការអនុវត្ត​គម្រោង FMIS។ ការយល់ដឹង និង​ជ្រួតជ្រាប​ទៅលើ​កត្តា​ទាំង​ពីរ​គឺមាន​សារៈសំខាន់​ចំពោះ​ក្រុមការងារ​គ្រប់គ្រង​ការផ្លាស់ប្តូរ ក្នុងការ​បន្ត​អនុវត្ត​ការងារ​ឱ្យមាន​ប្រសិទ្ធភាព និង​ចំ​គោលដៅ​ក្នុងការ​សម្រេច​ឱ្យបាន​ភាពជោគជ័យ​នៃ​ការផ្លាស់ប្តូរ។ ការបែងចែក​កត្តា​ទាំងពីរ​គឺជា​ការងារ​ចម្បង ដើម្បី​បង្ហាញឱ្យឃើញ​ច្បាស់​អ្វី​ទៅ​ដែល​នឹងជា​កត្តា​ជម្រុញ និង​ឧបសគ្គ ក្នុងការ​ឈានទៅរក​ការវិភាគ។ ការវិភាគ​លើ​កត្តា​ជំរុញ និង​ឧបសគ្គ​នឹង​ផ្តល់នូវ​ដំណោះស្រាយ និង​ការរៀបចំ​ផែនការ​សកម្មភាព​ក្នុងការ​កាត់បន្ថយ​ឧបសគ្គ និង​ជួយ​ពន្លឿន​ដល់​កត្តា​ជំរុញ។

បន្ទាប់ពី​បទ​បង្ហាញ​បានបញ្ចប់ លោក Findlay Herbert បាន​បែងចែក​សិក្ខាកាម​ជា២ក្រុម ដើម្បី​ពិភាក្សា និង​បំពេញ​នូវ​កត្តា​ជំរុញ និង​ឧបសគ្គ​សម្រាប់​ភាពជោគជ័យ​នៃ​ការអនុវត្ត​គម្រោង FMIS។ កត្តា​ទាំងពីរ​បាន​លើកយក​សម្រាប់​ដាក់ពិន្ទុ ស្វែងរក​កត្តា​សំខាន់​និង​ចាំបាច់​ដើម្បី​វិភាគ​ដែលមាន​ដូចជា៖
➢ កត្តា​ជំរុញ៖ការ​សហប្រតិបត្តិការ ការ​មាន​ឆន្ទៈ​ខ្ពស់​ពី​អ្នកពាក់ព័ន្ធ​និង​ថ្នាក់ដឹកនាំ  ការកំណត់​ចក្ខុវិស័យ​ឱ្យបាន​ច្បាស់​ក្នុងការ​ផ្លាស់ប្តូរ ការកំណត់​មុខងារ​ប្រព័ន្ធ​ឱ្យបាន​ច្បាស់ ការគាំទ្រ​ពី​អ្នកគាំទ្រ និង​មន្រ្តី​នៃ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច​និង​ហិរញ្ញវត្ថុ
➢ កត្តា​ឧបសគ្គ៖ការទទួលបាន​ប្រាក់ខែ​ទាប និង​គ្មាន​ការលើកទឹកចិត្ត​សម្រាប់​អ្នកប្រើប្រាស់​ចុងក្រោយ    មិនមាន​ Internet ​សម្រាប់​ប្រើប្រាស់ ចំណេះដឹង​ភាសា​អង់គ្លេស​នៅមានកម្រិត មន្រ្តី​មិន​ចង់​រៀន​ពីបច្ចេកវិទ្យា​ថ្មី កង្វះខាត​មន្រ្តី​មាន​ជំនាញ​កុំព្យូទ័រ​នៅតាម​ខេត្ត គ្មាន​ឆន្ទៈ​ក្នុងការ​ផ្លាស់ប្តូរ មិន​យល់​ពី​ការផ្លាស់ប្តូរ ភ័យខ្លាច​បាត់បង់​ការងារ និង​តួនាទី​បច្ចុប្បន្ន និង មិន​ចង់​ផ្លាស់ប្តូរ​ដើម្បី​ទៅប្រើ​ប្រាស់​បច្ចេកទេស​ថ្មី។

បន្ទាប់ពី​បញ្ចប់​ការពិភាក្សា និង​ដាក់ពិន្ទុ​សម្រាប់​កត្តា​ជំរុញ និង​ឧបសគ្គ លោក Findlay Herbert បាន​លើកយក​ចំណុចរួម​នៃ​ឧបសគ្គ​ដែល​បានដាក់​ពិន្ទុ​ខ្ពស់ ដើម្បី​លើកយក​មក​ដោះស្រាយ​ថា​តើ​គួរ​ធ្វើយ៉ាងណា​ក្នុងការ​កាត់បន្ថយ​ឬ​ជំនះ​នូវ​ឧបសគ្គ​ទាំងនោះ។

សិក្ខាសាលា​លើក​ទី២ លោក Findlay Herbert បាន​បន្ត​ឱ្យ​ក្រុមការងារ​គ្រប់គ្រង​ការផ្លាស់ប្តូរ​ពិភាក្សាគ្នា​ដើម្បី​រកមធ្យោបាយ​ដោះស្រាយនូវ​ឧបសគ្គ​នីមួយៗដូចជា ការលើកទឹកចិត្ត​ជា​ប្រាក់រង្វាន់ និង​ប្រាក់ខែ​កើនឡើង ការពង្រឹង​បន្ថែម​នូវ​ជំនាញ​ដែល​ទាក់ទង​នឹង​បច្ចេកវិជ្ជា​កុំព្យូទ័រ​និង​ជំនាញ​ផ្សេងៗដែល​ទាក់ទង​នឹង​ប្រព័ន្ធ FMIS  និង​ការបង្ហាញ​ពី​អត្ថប្រយោជន៍​នៃ​ការប្រើប្រាស់​ប្រព័ន្ធ  FMIS។

សិក្ខាសាលា​នេះ​បានបញ្ចប់​ដោយ​ភាពរលូន ក្រុមការងារ​គ្រប់គ្រង​ការផ្លាស់ប្តូរ​មានការ​យល់ដឹង​ច្បាស់លាស់​ពី​គោលបំណង​នៃ​សិក្ខាសាលា​លើកទី១ និង​ទី២ និង​ទទួលបាន​នូវ​គំនិត​ថ្មីៗក្នុងការ​ជំរុញ និង​ដោះស្រាយ​ឧបសគ្គ​នៃ​ការអនុវត្ត​គម្រោង FMIS។ ក្រុមការងារ​គ្រប់គ្រង​ការផ្លាស់ប្តូរ​នឹងមាន​សិក្ខាសាលា​បន្តបន្ទាប់​ទៀត​នៅពេល​ខាងមុខ។